
OORTWOLK | theater | woordloos |
De ruimtevaart biedt fascinerende mogelijkheden voor een leven ver weg van de wereldse waanzin. Of de ultieme terugtrekking op een andere planeet een slim idee is, blijft nog maar de vraag. Oortwolk is een futuristisch sprookje waarin horror en humor hand in hand gaan.
+8

OORTWOLK | theater | woordloos |
De ruimtevaart biedt fascinerende mogelijkheden voor een leven ver weg van de wereldse waanzin. Of de ultieme terugtrekking op een andere planeet een slim idee is, blijft nog maar de vraag. Oortwolk is een futuristisch sprookje waarin horror en humor hand in hand gaan.
+8

OORTWOLK | theater | woordloos |
De ruimtevaart biedt fascinerende mogelijkheden voor een leven ver weg van de wereldse waanzin. Of de ultieme terugtrekking op een andere planeet een slim idee is, blijft nog maar de vraag. Oortwolk is een futuristisch sprookje waarin horror en humor hand in hand gaan.
+8

OORTWOLK | theater | woordloos |
De ruimtevaart biedt fascinerende mogelijkheden voor een leven ver weg van de wereldse waanzin. Of de ultieme terugtrekking op een andere planeet een slim idee is, blijft nog maar de vraag. Oortwolk is een futuristisch sprookje waarin horror en humor hand in hand gaan.
+8
Montignards (2017 - 2018)
Anna Carlier
Anouk Friedli
Christiaan Mariman
Katarina Antunovic
Maarten Degraeuwe
Sara van Nes
Ruim dertig jaar volgt en steunt Monty opkomende, nieuwe of beginnende kunstenaars. We streden en strijden nog steeds voor het concept ‘jonge kunstenaars’, voor de idee dat kunst en kunstenaars moeten groeien en rijpen in hun stiel. Wat is de situatie van nieuwe aankomende theatermakers? Of ze worden ingeschakeld in een groter gezelschap en spelen een bijrol twintig, dertig of meer keer per seizoen. Of ze dienen een projectsubsidie in bij de Vlaamse Gemeenschap. Het eerste jaar krijgen ze lik op stuk en de tweede keer, als ze al geld krijgen, spelen ze met hun project zes of zeven keer. Er is weinig kans om veel ervaring op te doen, de interval tussen projecten is veel te groot. Van vlieguren maken is nauwelijks sprake. Montignards biedt een antwoord: wij nemen een stuk of vijf getalenteerden op in de schoot van de organisatie: we scouten in Gent, Antwerpen, Brussel, Leuven, Maastricht en Amsterdam. Na sollicitatie selecteren we een groepje. Ze worden deel van het huis gedurende zes tot acht maanden en maken elke drie weken een Hit The Stage volavond met ‘werkstukken‘. Elke maker speelt, regisseert en/of schrijft. Regelmatig is er op vrijdag een open atelier: de wereld komt op bezoek. Het publiek krijgt de mogelijkheid om de kunstenaars in hun residentie te bezoeken, om hen te horen, te spreken en te bevragen over wat ze doen, waaraan ze werken en hoe ze dat doen.


