OORTWOLK | theater | woordloos |
De ruimtevaart biedt fascinerende mogelijkheden voor een leven ver weg van de wereldse waanzin. Of de ultieme terugtrekking op een andere planeet een slim idee is, blijft nog maar de vraag. Oortwolk is een futuristisch sprookje waarin horror en humor hand in hand gaan.
+8
OORTWOLK | theater | woordloos |
De ruimtevaart biedt fascinerende mogelijkheden voor een leven ver weg van de wereldse waanzin. Of de ultieme terugtrekking op een andere planeet een slim idee is, blijft nog maar de vraag. Oortwolk is een futuristisch sprookje waarin horror en humor hand in hand gaan.
+8
OORTWOLK | theater | woordloos |
De ruimtevaart biedt fascinerende mogelijkheden voor een leven ver weg van de wereldse waanzin. Of de ultieme terugtrekking op een andere planeet een slim idee is, blijft nog maar de vraag. Oortwolk is een futuristisch sprookje waarin horror en humor hand in hand gaan.
+8
OORTWOLK | theater | woordloos |
De ruimtevaart biedt fascinerende mogelijkheden voor een leven ver weg van de wereldse waanzin. Of de ultieme terugtrekking op een andere planeet een slim idee is, blijft nog maar de vraag. Oortwolk is een futuristisch sprookje waarin horror en humor hand in hand gaan.
+8
OORTWOLK (2018)
​
Figurentheater | 30 min. | woordloos | +8
​
De ruimtevaart biedt fascinerende mogelijkheden voor een leven ver weg van de wereldse waanzin. Een waanzin die de mens zelf heeft ontketend. Of de ultieme terugtrekking op een andere planeet een slim idee is, blijft nog maar de vraag. Oortwolk is een futuristisch sprookje waarin horror en humor hand in hand gaan.
​
Credits
concept en regie: Christiaan Mariman
choreografie: Michelle Peters
spel: Michelle Peters | Christiaan Mariman
sound en scenografie: Christiaan Mariman
​
​
​
De Volkskrant (Amsterdam)
OORTWOLK * * *
​
... Daartegenover staat, godzijdank, het jonge collectief Kopland. Met Oortwolk brengen zij een poëtisch, ook bij vlagen raadselachtig en soms onbegrijpelijk sprookje, maar nu is dat stevig gebed in een oorspronkelijk universum, met een goed doordachte vormgeving en een precieze, overtuigende bewegingstaal. We bevinden ons in een stoffig post-apocalyptisch niets, op een nieuwe planeet misschien, waar eenzame wezens de tijd doden met het spelen met fossielen. Inhoudelijk lijkt het aanvankelijk niet veel verder te gaan dan die interessante premisse, maar uiteindelijk wordt Oortwolk spelenderwijs toch méér: een ode aan het kinderspel en de verbeelding, aan oeroude theatervormen als clownerie, verkleedkist en poppenkast. Die zullen zelfs bestaan of opnieuw worden uitgevonden als al het andere is verdwenen. Kopland (alleen die mooie naam al) is een duo om te volgen.
Herien Wensink 10 september 2018, 21:05
​